piątek, 25 marca 2016

Mały bonus, czyli ciekawostki.

O Ćmie:
- Jej dym po "utwardzeniu" jest czarny
- Kemuri no Ga jest tego samego wzrostu i wagi co Deidara.
- Jest leworęczna, co widać zwłaszcza kiedy rzuca czakramami
- Jej typ chakry to wiatr, jednak nikt nie pofatygował się, żeby to sprawdzić
- Jej ulubione słowo to "dom" ("uchi"), a najczęściej wypowiadane: "rozumiem" lub "widzę" ("Naruhodo")
- Nie urodziła się we Mgle, a jej rodzice nigdy tam nie mieszkali. Jej pochodzenie to zasdniczo jedna wielka enigma (choć osobiście stawiam na Chmurę lub Skałę).
- Kemuri no Ga to nie tyle imię, co opis - dosłownie oznacza "ćma (z) dymu". Odnosi się do jej charakterystycznych skrzydeł, które umiała tworzyć już od dziecka. Jej prawdziwe imię nie jest znane.
- Bibliotekarz, którego zabija w pierwszym napadzie szału był jej pierwszą miłością. Jako jedyny był w stanie zignorować jej złą opinię w Wiosce i nie traktować jej z rezerwą.
- Ga nie została wskrzeszona przez Kabuto, ponieważ po śmierci nie zachował się żaden fragment jej ciała.
- Miała na ciele trzy blizny: na piersi i obu przedramionach. Wstydziła się ich i mimo tego, że utrudniało jej to korzystanie z dymu, okrywała je bandażem.
- Blizna na jej piersi zaczynała dymić tylko przy intensywnym wysiłku, działając jako swoisty "bank energii". Jednak nadmierne używanie (patrz: utrata kontroli w rozdziale 10) mogło prowadzić do ustania pracy serca, a nawet krwawienia wewnętrznego.
- Jej staż w Akatsuki wynosił około roku.
- Przez drobną budowę ciała, duże oczy i spokojne usposobienie większość organizacji traktowała ją jak dziecko, jednak Ćma była niewiele młodsza od Hidana.
- Kemuri no Ga nieświadomie zmarła w dzień swoich urodzin.
- Jak słusznie zauważył Itachi, trening Ga w Kirigakure był notorycznie zaniedbywany. Miała najniższy poziom Taijutsu w całej organizacji i nie umiała używać kunaia.
- Panicznie bała się dotyku. Przez "blisko dwie dekady" jej jedyny kontakt fizyczny z drugim człowiekiem następował w czasie walki - stąd niewielkie blizny na całym ciele.

Ciekawostki techniczne:
- Cały pomysł na Ćmę wziął się ze szkicu ramion, który kiedyś próbowałam wykonać patrząc w lustro. Projekt oczu pojawił się niezależnie, ale żal było mi go nie wykorzystać.
- We wczesnym etapie tworzenia Ga miała zupełnie inny charakter. Była bardziej władcza i bezwzględna, choć motyw "bycia lubianą" istniał od początku.
- Romans Ćmy z Itachim uwzględniłam dopiero po namowach mojej "konsultantki". Żeby było śmieszniej, rola Hidana nie zmieniła się od samego początku pomysłu.
- Hidan jest moją ulubioną postacią w całym opowiadaniu.
- Do 10 rozdziału opowiadanie powstawało najpierw po angielsku, a dopiero później tłumaczyłam je na polski. Stąd pierwsze 9 części jest pisane dość ubogim, lakonicznym stylem.
- Początkowo mottem Ćmy było "To tylko dym i lustra", co stanowiło nawiązanie do wcześniej stworzonej postaci Shigatsu. Później jednak zmieniłam to na "Ani sen, ani śmierć".
- Finalne motto Ga było bardzo kłopotliwe do przetłumaczenia na język polski. Jest to cytat z piosenki Evanescence pt. "Haunted" i oryginalnie brzmi on "Never sleep, never die".
- "Kemuri no Ga" jest drugim fanfikiem z Naruto który zaczęłam pisać, ale pierwszym, który zaczęłam publikować. Głównym powodem było to, że z założenia historia Ćmy jest o wiele krótsza.
- Jedna z moich dwóch "konsultantek" powiedziała mi kiedyś, że Ga kojarzy jej się z kolorem fioletowym, jednak ja zawsze łączyłam ją z jasnym granatem.
- Na początku chciałam zrobić z niej Jinchuuriki ukrywającą się w szeregach Akatsuki (najCIEMniej pod latarnią, huehue) jednak zrezygnowałam, nie chcąc czynić jej zbyt potężną postacią.

====
Mały bonus za wytrwanie ze mną do końca :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz